torsdag 20 oktober 2011

Fjärde dagen på funkisveckan betyder rullstol




Fjärde dagen, och för mig också den roligaste dagen på funkisveckan är avklarad. Idag fick vi spela pingis, köra nån typ av handikapp boule som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på och rullstolsbasket. Basketen var så sjukt rolig och mycket jobbigare än jag väntat mig.



Sen fick de som ville ta varsin rullstol och glida ner till lunchen för att testa på livet som rullstolsbunden för en timme. Jag nappade såklart. Och herregud kan jag bara säga...all cred till alla er hjältar som dag efter dag kämpar runt i era stolar. Efter bara 30 minuter fick jag lite småpanik och ville resa mig upp och använda mina ben, men jag valde att stanna timmen ut, för vad är egentligen ynka timme mot en livstid.



Nej ni, efter idag har jag fått en helt ny respekt och syn på alla som sitter i rullstol. Puss och kram på er allihop.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar