måndag 5 december 2011

Innebandyskola 1

Jag hade tänkt att göra någonting stort utav innebandyn. Filma och ta massor med bilder och sen göra något grymt. Men vad händer första lektionen?? Kameran glöms hemma. Så jädrans typiskt!

Hanna, Matilda, Sanne och Matilda är innebandytjejerna i vår klass. Det är dom som ska lära alla i klassen att spela innebandy. Dom började lektionen med allmän information om sporten och sen var det dags för lite praktiskt. Ta en klubba och en boll, gå runt salen med bollen under kontroll och sen tre varv med mer fart. Uppvärmd och klar.

Jag har aldrig varit den där som varit duktig på innebandy. Jag vill inte använda något redskap utan jag vill bara använda kroppen som i fotboll, handboll och volleyboll.
Jag ska verkligen ge innebandyn en chans nu när jag har chansen. Kan ju inte bli annat än bra :).

Efter uppvärmningen körde vi matcher på småplan och med småmål. Vi var sex lag och körde i två minuter. Man måste verkligen vara teknisk om man ska klara sig hyfsat när man kör på liten plan. Ytorna var inte stora inte.
Jag var väldigt nöjd efter lektionen. Allt hade fungerat bra. Jag kände av mitt knä lite i slutet men med tigerbalsam och voltaren försvann smärtan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar