fredag 7 september 2012

Nu börjar det!

Hej Lillsvedare! Hej bloggläsare! Hej!

Mitt namn är Isabell Zetterström och jag är er nyfunne vän och lillsvedsbloggare. Jag fick, nej - tog, ansvaret att fortsätta med denna fantastiska tradition - att skriva blogg om denna faboulösa skola! 

Nu har vi gått här i två veckor och har redan hunnit göra MASSOR!
Dag ett var en känslosam dag för många av oss. Oro, förvirring, osäkerhet, glädje, nervositet och iver låg och lurade inom oss, samtidigt som vi skulle försöka ta in all information om allt och alla. Dag ett var en dag med många intryck, många händer att skaka, många ansikten att möta, fånga upp och komma ihåg. Men oj vad bra det blev tillslut!

Jag märkte ganska snart att min klass var en bra klass. Redan när vi var i Vaxholm och lekte "Fångarna på kastellet" märkte jag vilken himla härlig energi jag fick från alla håll. Jag var så chockad över ödmjukheten som fanns hos alla, trots att klassen består av många duktiga idrottsmän/kvinnor och starka individer.

Under fredagens TTF (klasstiden), hade vi ett fantastiskt samtal med alla i klassen, samt våra lärare. Redan efter fem dagar öppnade sig många av mina klasskamrater och berättade sådant som många inte vågar öppna sig om på en hel livstid. (Ett stort tack och high-five till er som gjorde det. Starkt gjort). Det var riktigt häftigt att se hur vi alla blev ett - vilket är väldigt viktigt för en klass som jobbar med sammarbete och laganda.

Under denna vecka har vi fått paddla kajak, haft våra första lektioner i anatomi och beteende, göra upp olika eldar, haft skogs-OS (grattis vinnarna!) och självklart druckit en jäkla massa te och kaffe!

Nu är det återigen fredag och många ska hem till sina respektiva hemstäder. Själv ska jag åka hem, till andra sidan vattnet, och vara hundvakt. Det kommer kännas väldigt märkligt att komma hem och vara nästan ensam. Längtar redan tillbaka hit, trots att jag inte åkt än...




2 kommentarer:

  1. Woho! Denna blogg måste jag ju följa! Kul Bellabus! Kram

    SvaraRadera