fredag 21 september 2012

Oj oj oj vilken vecka del 1

Det har varit helt fantastiskt! Mycket att göra, att lära och lära ut.

Allt började med att vi gruppvis skulle ut i skogen och träna på att bygga vindskydd samt att göra upp olika eldar. Vi skulle ju som tidigare nämnt ta hand om barn och var tvugna att bli lite varma i kläderna. Det blev vi efter allt eldande...

 
Nille och Marre testar vindskydd
Truppen samlad för att kolla in en av gruppernas vindskydd.

När vi började få lite kött på benen var det dags att ta ut de 150(!) barnen till Lillsved och låta de ta del av vad vi kan. Ansvarsgruppen, som bestod av fyra personer från klassen, hade gjort en välplanerad "stationsaktivitet", där vi andra fungerade som funktionärer på olika vis. Vissa var ledare över grupper, andra var stationsansvariga medan jag och Kristin slet vid elden. Varm choklad serverades och äntligen fick vi visa barnen vad vi har lärt oss om eldar, ledarskap och sammarbete.

Tobias och Sophie leder grupp och station.
(Vi ville också leka..)


Carro var nöjd och glad
















Det var en väldigt givande, händelserik dag och jag tror att jag talar för alla när jag säger att jag faktiskt är rätt stolt över vad vi åstadkom på så kort tid och med bara det teoretiska vi fått lära oss. Det är alltid en utmaning att ta det teoretiska till ett praktiskt plan - man vet aldrig säkert hur saker och ting fungerar när det väl är på riktigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar