måndag 28 januari 2013

Dagboken V.36 Det var här det börja


Hej kära läsare!
Det här är dagboken som skriver. Varje år skriver IP klassen en dagbok tillsammans som sparas i säkert förvar till framtiden. År 12-13 är det min tur att få lite bläck och roliga minnen skriva på mina sidor. Varje vecka skriver en till två elever ner veckans händelser, som sedan läses upp för resten av klassen på veckans sista lektion. Det här betyder att jag har en hel del från höstens termin att dela med mig av till er läsare. Det var nämligen så att klassen tyckte det var dags att dela med sig av sina internaskämt och fina minnen även till er och inte bara till mig.
Så jag tänkte att jag börjar på första sidan, som var i september V.36.
 
Cowboys & Indianer!
Jag har fått äran att sätta någon slags standard för den här boken.
Så håll i er för den kommer att bli precis lika intensiv som våran utbildning här på Lillsved.
 
Jag rivstartar med att kort men koncist berätta om våran andra vecka på våran resa mot att bli idrottspedagoger.
 
Under veckans gång så har vi hunnit med att lära oss spela korfball, vart radius sitter i anatomin, vi har börjat nosa på barnsutveckling i beteende och vi har fått bygga eldstäder. Vi har även testat välta med kajaker, spelat multigolf, lekt korv med bröd och prinsessan och draken.
Veckans sista dag avslutade vi med ett skogs-OS, där vi först fick bygga redskapen av saker vi hittade i naturen för att sen sätta dom och oss själva på prov i mästerskapet.
Heja Rasta! (Skämt åsido....eller inte!)
 
Är det något jag förstått om utbildningen så är det att den är brutalt händelserik. Jag vill inte missa en sekund och jag är övertygad om attt mina fina klasskamrater känner likadant!
Jag ser framemot många roliga och händelserika veckor ihop med er!
Puss Denise!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar