onsdag 21 november 2012

Ledaren i oss

Hej i höstvintermörkret!


Här sitter jag i hyddan och väntar på två saker. Dels att klockan ska bli 20:00, för då bärjar "Bonde Söker Fru", samt att klockan ska bli 21:00, för då ska IP-klassen ha sleep over , a.k.a pyjamasparty, i klassrummet! Vi ska kolla film, prata och mysa samt sova i klassrummet, vilket ska bli riktigt trevligt!


Nu har vi kommit så långt i vår utbildning, att vi dels är Bamsegympaledare (WOOHOOOOOO!!!!!!!!) och på god väg till att bli riktigt duktiga ledare över lag. Vi har t.ex börjat med vår simtränarutbildning där vi ska hjälpa sex - och sjuåringar att simma. Dessutom har vår trampettutbildning påbörjats, vilket är rätt så spännande. För vissa... Själv tycker jag att det är lite läskigt med gymnastik, då jag är extremt ovan med allt som har med gympa att göra i princip. Att hoppa högt, hoppa rakt, hoppa och snurra, volta och grejer. Jag är mer för att bolla med bollar eller springa rakt. Inte hoppa rakt. Känns jättekontigt. Och svårt. Jobbigt och svårt. Men häftigt att man om några veckor kommer kunna kalla sig för gymnastikledare (åtminstone för skolbarn). Det hade jag aldrig i mitt liv trott att jag skulle göra, jag som är så höjdrädd och rädd för att tappa kontrollen. I luften... Äsch, resten av klassen är fantastiska och vissa kommer säkert snart kunna göra en trippeldubbelmegabakåtvolt inom en snar framtid.

Puss och kram! Snart är det "Bonde"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar